VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008
VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008

VOLKSWAGEN GOLF V 2.0 TDI CUP: DUBAI 2008

Samochód: Volkswagen Golf V 2.0 TDI wersja z Volkswagen Castrol Cup

Misja: Przygotowanie auta do 24 godzinnego wyścigu 3rd Toyo Tires 24h Dubai 2008

Decyzja o naszym udziale w tym wyścigu została podjęta zaledwie 3 tygodnie przed terminem dostarczenia samochodu wraz ze sprzętem do portu w Rotterdamie, skąd transport miał popłynąć do Dubaju. Czasu na przygotowanie było bardzo mało, co stanowiło problem zwłaszcza w sytuacji gdy nie było zagwarantowanego przez sponsorów budżetu. Część z szerokich planów przebudowy została odłożona na później ze względów finansowych, a wśród nich najważniejsze zmniejszenie masy auta i wzmocnienie silnika. Skupiliśmy się zatem na zapewnieniu niezawodności naszemu autu, i poprawie bezpieczeństwa. Wyścigi 24 godzinne rządzą się swoimi własnymi prawami, a sukcesem jest zawsze dojechanie do mety.  Awarie, usterki i inne problemy natury technicznej zdarzają się bardzo często gdy samochody ścigają się na tak długim dystansie. Wiele elementów podlega wyjątkowo dużemu wysileniu i pracuje w dużo cięższych warunkach niż w innych wyścigach. Dla porównania – w Polsce wyścig długodystansowy trwa 3 godziny, czyli jest to dokładnie jedna ósma czasu trwania wyścigu w Dubaju. Także wypadki zdarzają się bardzo często, zwłaszcza w nocy i w deszczu gdy w ograniczonej widoczności ścigają się zmęczeni kierowcy. Zatem przygotowanie samochodu do takiego wydarzenia stanowi spore wyzwanie.

                Samochód został rozłożony na czynniki pierwsze, dokonaliśmy rewizji wszystkich części, mimo że nie było niesprawnych czy uszkodzonych elementów, to dla jak największej pewności ukończenia wyścigu sporo części wymieniono na nowe:

- półosie

- sprzęgło

- zwrotnice przednich kół

- łożyska kół

- tarcze i klocki hamulcowe

- 90% elementów skrzyni biegów

- cały układ rozrządu

- elementy układu kierowniczego

- elementy układu zawieszenia

                Wśród najważniejszych zmian jakim poddaliśmy samochód należy wymienić:

- montaż szpery QuaifeQDF16R, która dała znacznie lepszą trakcję na torze

- montaż chłodnicy oleju, dzięki czemu udało się obniżyć temperaturę oleju silnika która podczas całych 24 godzin wyścigu osiągnęła stabilną wartość ok. 95°-105°C

- przebudowa pasa przedniego na wersję GTI , z miejsc gdzie instalowane są halogeny poprowadziliśmy rury o średnicy 100mm do chłodzenia przednich hamulców

- wymiana przednich reflektorów na Bixenon

- podłączenie instalacji ABS która, jak się okazało w deszczowym wyścigu, była bardzo przydatna

Oprócz prac mechanicznych zajęliśmy się także wyglądem auta. Usunęliśmy stare oklejenie wyścigowe, cała karoseria została spolerowana, by przyjąć nowy wygląd. Zgodnie z projektem, pojawiły się motywy patriotyczne jako że byliśmy pierwszym zespołem z polski jaki wziął udział w wyścigu 24h Dubai.

 

 

Zapewniamy profesjonalny i solidny serwis w rozsądnych cenach. Posiadamy kompleksowe wyposażenie, potrzebne doświadczenie, usługi na najwyższym poziomie...

 

W naszym serwisie nie zapominamy o tych, którzy lubią swoim autom nadawać indywidualny styl. W dziale Projekty prezentujemy pomysły na ciekawe modyfikacje...

 

Kompleksowo i profesjonalnie przygotowujemy samochody do udział w zawodach sportowych...

© pachura motorsports | projekt i wykonanie: amb software

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

X